Toimitus- ja sopimusehdot

Voimassa 25.04.2020 alkaen

Delikatess Express Oy toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat.

Delikatess Express Oy:n ja asiakkaan välisessä kauppasuhteessa noudatetaan näitä toimitus- ja sopimusehtoja. Delikatess Express Oy:n verkkokaupoissa voivat asioida kuluttaja-ja yritysasiakkaat. Alle 18-vuotiaan tilauksessa täytyy olla huoltajan suostumus. Alle 16-vuotiaat eivät voi tehdä ostoksia Delikatess Express Oy:n verkkokaupassa henkilötietojen keräämistä koskevien säädösten vuoksi.

Nämä sopimusehdot sisältävät Delikatess Express Oy:n (jäljempänä “Palveluntarjoaja”) verkkopalvelun (jäljempänä “Palvelu”) käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Käyttäessään Palvelua, lähettämällä tarjouspyynnön tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä (“Asiakas”) hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.
Palveluntarjoajan yhteystiedot: Delikatess Express Oy, Kilterinkuja 2, 01600 Vantaa. Y-tunnus 0680016-4. Asiakaspalvelun sähköposti info@delikatess-express.fi.

Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Delikatess Express Oy:llä on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisesti. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.
Tuotteiden hinnat saattavat sisältää arvonlisäveron tai arvonlisävero lisätään hintaan ostoskorissa. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

1. Tilaaminen

Tuotteet tilataan ensisijaisesti verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa, erikseen sovittaessa laskulla tai etukäteismaksulla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen.

Palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sitova sopimus tuotteen toimittamisesta syntyy
– Elintarvikkeissa kun Palveluntarjoaja on vahvistanut (tilausvahvistus) ja hyväksynyt tilauksen toteuttamisen.
– Muissa asiakkaalle räätälöidyissä tuotteissa (mm. mainostarvikkeet, pahvimukit) kun Palveluntarjoaja on hyväksynyt grafiikan.

2. Tilausvahvistus

Tilaus on onnistunut kun vastaanotat tilatessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetyn tilausvahvistuksen. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

3. Loppuneet tuotteet

Palveluntarjoaja ei ole korvausvelvollinen jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivuilla on kuva- tai painovirheitä (esim. virheellisiä hintoja). Palveluntarjoajalla on oikeus korjata tämän tyyppiset virheet koska tahansa ja päivittää verkkokauppaa.

4. Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut Palveluntarjoajalle turvallisesti, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

5. Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Jouston sopimusehdot osoitteessa:
www.jousto.com/jouston-sopimusehdot

Enterpay-yrityslasku: Yrityksesi saa laskun haluamallasi tavalla e-laskuna tai sähköpostin välityksellä (.pdf lasku). Laskulla yrityksesi saa 14 päivää maksuaikaa. Yrityksesi voi määritellä ostovaltuuksia haluamilleen työntekijöille ja hallinnoida niitä helposti verkkopalvelun avulla. Yrityksesi voi seurata tehtyjä ostoja verkkopalvelun välityksellä. Palvelun käyttö ostosten tekoon on maksutonta. Lisätietoja Enterpayn yrityslaskusta osoitteessa www.enterpay.fi/ostajalle. Palvelun käyttöehdot löytyvät osoitteesta: www.enterpay.fi/ehdot-palvelu/

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot:
Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

6. Asiakas ja tietosuoja

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
Asiakkaiden tiedot on tallennettu Delikatess Express Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään mm. asiakassuhteen ylläpitämiseen sekä Palveluntarjoajan tietosuojaselosteessa tarkemmin kuvatuin tavoin. Delikatess Express Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten EU:n ja kansallisen sääntelyn mukaisesti. Tekemällä tarjouspyynnön tai tilauksen annat suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn.
Palveluntarjoajan tietosuojaseloste on nähtävissä delikatess-express.fi, foodhood.fi ja cups2go.fi sivustoilla. Asiakas voi mm. kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn suoramarkkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Delikatess Express Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Delikatess Express Oy, Kilterinkuja 2, 01600 Vantaa.

7. Toimitustavat ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavanvalintasivulla. Jos olet pyytänyt tarjouksen, toimitamme tarjouksen yhteydessä arvion toimituskuluista. Asiakas on velvollinen vastaanottamaan tuotteen asiakkaalle ilmoitettuna toimituspäivänä, ellei toisin sovita. Asiakas vastaa kuluista jotka Palveluntarjoajalle aiheutuu, mikäli Asiakas ei vastaanota tuotetta ilmoitettuna toimituspäivänä.

8. Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat Palvelussa näkyvissä tuotteen tietojen yhteydessä. Toimitusaika voi vaihdella eri tuotteiden välillä.

Logoilla varusteltujen mainostarvikkeiden valmistus aloitetaan vasta, kun asiakas on toimittanut pyydetyn grafiikan oikeassa muodossa, hyväksynyt tuotteeseen painettavan muotin sekä maksanut etukäteismaksun.

Elintarvikkeissa toimitusaika on arviolta 5-10 arkipäivää, tuotteesta riippuen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

9. Vastuunrajoitukset ja asiakkaan reklamaatioaika

9.1 Yritysasiakkaat

Delikatess Express Oy ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista kuten tuoton tai ansion menetyksestä, saamatta jääneestä myynti- tai muusta voitosta tai muusta vastaavasta taloudellisesta vahingosta taikka vahingosta kolmannelle osapuolelle.

Palveluntarjoajan korvausvastuu välittömistä vahingoista rajoittuu 200€ / tilaus.
Korvauksen perustana ovat Palvelun virheellisyydestä aiheutuneet todelliset vahingot. Korvauksen hakijan on esitettävä näyttö aiheutuneesta vahingosta. Reklamaatio on tehtävä kirjallisesti kohtuullisen ajan kuluessa, kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa virheen havaitsemisesta tai kun virhe olisi pitänyt havaita tai oikeus korvaukseen on menetetty.

9.2 Kuluttaja-asiakkaat

Delikatess Express Oy ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista kuten tuoton tai ansion menetyksestä, saamatta jääneestä myynti- tai muusta voitosta tai muusta vastaavasta taloudellisesta vahingosta taikka vahingosta kolmannelle osapuolelle. Delikatess Express Oy:n korvausvastuu ei sisällä korvausta mielipahasta tai asian selvittelyyn käytetystä ajasta.

Korvauksen perustana ovat Palvelun virheellisyydestä aiheutuneet todelliset vahingot. Korvauksen hakijan on esitettävä näyttö aiheutuneesta vahingosta. Reklamaatio on tehtävä kirjallisesti kohtuullisen ajan kuluessa, kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa virheen havaitsemisesta tai kun virhe olisi pitänyt havaita tai oikeus korvaukseen on menetetty.

10 Peruutusoikeus

Kuluttaja-asiakkailla pääsääntöisesti oleva kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuva peruuttamisoikeus ei koske seuraavia tilauksia tai tuotteita: elintarvikkeita (leipomotuotteet, catering), asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta (räätälöidyt painotuotteet). Tuotteet joilla on peruutusoikeus on erikseen merkitty Palveluntarjoajan internet sivuilla.

Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen info@delikatess-express.fi. Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen.

Peruuttaessasi toimitetun tilauksen, liitä kirjalliseen peruutusilmoitukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen mahdollista palautusta varten.

Yhteystiedot:
info@delikatess-express.fi

11 Palautus- ja vaihto-oikeus

Viallisilla ja väärillä tuotteilla on palautus- ja vaihto-oikeus.

12 Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole etukäteen tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme tästä aiheutuneet ylimääräiset kulut asiakkaalta.

13 Ongelmatilanteet tuotteen kuljetuksessa

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa viimeistään tiedon asiasta saatuasi välittömästi kirjallisesti Palveluntarjoajalle. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen yhteydessä, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyritykseen.

14 Erimielisyyksien ratkaiseminen

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopimuksesta aiheutuneet riidat pyritään ratkaisemaan osapuolten välisin neuvotteluin. Jos neuvotteluissa ei saavuteta yksimielisyyttä, yritysasiakkaiden riidat ratkaistaan Vantaan käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi viedä riidan kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

LIITY SÄHKÖPOSTILISTALLEMME
JA SAA AJANKOHTAISIA ETUJA



SEURAA MEITÄ SOMESSA